Виставки AutoTechServise та ComAutoTrans цього року не відзначились якимись особливими успіхами, проте на них все-ж таки був вельми цікавий дебют вітчизняного виробника – Чернігівський автозавод “Еталон” продемонстрував нову версію їх дизельного автобуса “Мальва” – цього разу вона змінила дизель на електрику.
Цьогорічні виставки AutoTechService та ComAutoTrans великою кількістю прем’єр не балували, але певний прорив все-таки є. Приємно те, що дебют справили вітчизняні виробники. Корпорація “Еталон” значно збільшила амбіційність свого проекту, прагнучи досягнути конкурентоспроможності на ринку електромобілей. До сьогодні цей напрямок практично не розроблявся вітчизняними виробниками, якщо не зважати на спробу львівського автозаводу в 2015-ому році, яка не получила розвитку.

“Еталон” продемонстрував електробус А08611 “Мальва-Електро”. За основу була взята база класичної “Мальви”, але порівнювати новий електробус з нею важко – мотор ДВЗ поступився електричному двигуну ДТА-140-4У1, виготовленому, як і батареї молдавською компанією “Інформбізнес”. Проте ззовні, візуально відрізнити нову модель від звичайної “Мальви” можна хіба що по панелі водія що має більше гаджетів.

До цього в українського виробника не було в наявності достатньо надійного та доступного електродвигуна, але завдяки співпраці с молдаванами вони отримали мотор п на 140 кВт/190,3 к.с. потужності, батарею (літій-іонна) и з потенціалом 185 кВт-год. Це дозволяє автобусу без підзарядки долати 200 кілометрів, що є показниками які нажаль недосяжни поки для національних виробників.

Це не є революцією, кілометраж все ще є досить невеликим, але якщо його збільшити то вартість автобуса непропорційно зросте – донині основним мірилом цінника електричних автобусів, як і вантажівок чи легковиків, є все-таки батарея. Ціна цього компонента комплектації, хоча з кожним роком й падає, але все ще лишається високою.
Низькопідлоговий електричний автобус “Мальва-Електро” міського виконання буде вміщати в себе 50 пасажирів, на яких припаде 24 сидячих місця, в зоні накопичення є два відкидних сидіння, та одне місце відведено для колісного крісла.

В сегменті багатомісних автобусів чернігівський А08611 був єдиною прем’єрною машиною. Хоча у цій розмірній групі “Авто-Регіон” показав під брендом Temsa міжміську пасажирську машину та шкільний автобус на 30 місць, але вона була у дизельному виконанні.
Мальву-Електро можна вважати кардинальною переробкою старої моделі, заміна мотору на електричний навряд-чи є недоступною для вашої автівки, проте її завжди можна покращити іншими методами.