Для дітей на Житомирщині створені унікальні безкоштовні можливості для навчання – 17 STEM-hubів у 14 громадах області.
Це навчальні простори, які обладнані 3D-принтерами, окулярами віртуальної реальності, наборами робототехніки, фрезерними та лазерними верстатами, ноутбуками. Діти можуть вільно відвідувати STEM-хаби та вивчати і пізнанвати сучасне цифрове обладнання, опановувати 3D-моделювання, створювати роботів тощо. Нагадаємо, що у Ніжині запрацював безкоштовний Цифровий навчальний центр, де можна займатися дистанційним навчанням або підготовкою до уроків.
Із серпня місяця STEM-хаби вже працюють на Житомирщині. І діти вже створюють своїх перших роботів, програмують їх та споглядають за своїми творіннями. Вони вчаться працювати з лазерними та фрезерними верстатами, знайомляться з іншими світами через VR-окуляри, які можуть їх відправити на прогулянку з інопланетянами або до підводного світу Океанії. І це ті можливості, які вже сьогодні створені для дітей. Не в столиці чи престижних навчальних закладах, а у звичайних ліцеях у територіальних громадах на Житомирщині.
Де знаходяться STEM-хаби:
- м. Радомишль, провул. Шкільний, 14
- м. Коростишів, вул. Семінарська, 118
- с. Лугини, вул. Грушевського, 16
- м. Чуднів, вул. Соборна, 1
- м. Коростень, вул. С. Крушельницької, 1
- м. Житомир, вул. Латошинського, 14
- с. Любар, вул. Незалежності, 49
- м. Житомир, вул. Михайлівська, 15
- м. Баранівка, вул. Звягельська, 17
- м. Романів, вул. С. Лялевича, 5
- м. Бердичів, вул. Європейська, 51
- с. Сінгури, вул. Дружби народів, 5
- с. Ємільчине, вул. Військова, 40
- м. Житомир, вул. Коростишівська, 15
- с. Любар, вул. Незалежності, 49
- м. Житомир, вул. Небесної Сотні, 43
- м. Малин, вул. Степана Бандери, 5
Однією із задач STEM-освіти є навчити школярів системного мислення. Це розвиток логічного та математичного мислення, розуміння природи та технологій із позиції точних наук, освіченість в інформаційно-комунікаційних технологіях, уміння їх використовувати, здатність креативно мислити та виражати творчі здібності.
STEM-освіта вчить дітей жити у світі, що стрімко розвивається, легко і швидко адаптуватись до новітніх технологій і трендів, поєднувати різні науки та погляди на реальність. Принципи STEM можна запроваджувати як на уроках з інформатики та математики, так і на уроках української мови; і в початковій школі, і в старших класах. Де б ви не використовували інструменти STEM, вони урізноманітнять навчальний процес та унаочнить знання, тим самим зробивши їх більш доступними для розуміння та запам’ятовування.
Варто зазначити, що доступ до можливостей у STEM-хабах можуть мати учні й інших навчальних закладів, які розміщені у відповідних територіальних громадах Житомирщини. Вчителі можуть домовлятися із адміністраторами STEM про відвідування локації для проведення певного уроку, або ж навпаки для створення на базі хабу гуртка з опанування цифрових технологій, робототехніки. STEM-лабораторії створені у межах крос-секторального проекту In Touch Ukraine Foundation за підтримки Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) UNICEF Ukraine, пишуть Малі Міста України.










